Saturday 17 December 2011

Friends Is More Important Than Boyfie :]

Well ! This is my first post in this blog :) Rasenye dah nak dekat tiga kali kot buat akaun blog nih . Sungguh menyakitkan ulu hatiku ^.^ But , I want make it my first post is more special dan khas ditujukan buat sahabat-sahabatku di luar sana :)
Aku sungguh gembira dengan kehadiran korang dalam hidup aku . Walau raga kita terpisah jauh namun hati kita selalu dekat  . HAHA . ' Friends Is More Important Than Boyfie ' ? yeah , I really-really mean it . Ada sesetengah orang sangat mengambil kisah pasal pakwe nih , maybe di hati dorang terwujudnye satu perasaan yang digelar sebagai 'CEMBURU' pabila melihat orang lain yang begitu sweet mweet bersame pakwe mereka . Pada pandangan aku , memang lah best bile ade pakwe nih . Tapi best lagi bile menghadapi saat-saat CLASH tuh ! Then , bile korang clash sape orang pertame yang akan korang bagitahu ? Aku rase majoriti semua akan luahkan and ceritakan kepada bestfriends masing-masing .

   Kata mak ,
   Kawan itu ibarat lebah ,
   Habis manis sepah dibuang .
  
   Kata abah ,
   Kawan itu umpama bunga ros ,
   Dipandang cantik dipegang sakit .


   Kata atuk ,
   Kawan itu seperti air terus mengalir .


   Kata nenek ,
   Kawan itu bak bulan ,
   Dipuja dan disanjung tapi nun jauh di sana .


   Kata saudara ,
   Kawan itu macam makanan ,
   Kawan makan kawan .


   Kata abang ,
   Kawan seperti lembu ,
   Mengikut saja apa yang dikata .


   Kata kakak ,
   Kawan itu tak ubah macam durian ,
   Bau saja busuk tapi sedap dimakan .


   Kata adik ,
   Kawan mcam biskut ,
   Sekejap ada sekejap tak ada .


   Kata aku ,
   Kawan itu tak kisahlah macam mana ,
   Walaupun dia ibarat lebah ,
   Umpama bunga ros ,
   Seperti air ,
   Bak bulan seperti lembu ,
   Tak ubah macam durian dan macam biskut ...


   Dia tetap kawan ...
   Tahu tak sebab apa ?
   Sekali aku dah kawan dengan dia , selamanya dia tetap kawan aku :]

Okayh , PEACE :)

gambar hiasan semata-mata :)
tersangatlah buruk , terimakasih .

kbaii frens :D

No comments:

Post a Comment